Strålande comeback av Bo Gustafsson i S3CT Elit

Michael Nilsson, Staffanstorp BC vinner sin fjärde raka elittävling i 3-vallars carambole

Inte helt oväntat så vinner den i svensk konkurrens helt suveräne Michael Nilsson från Staffanstorp BC sin fjärde raka seger på S3CT Elit.

Tävlingen hölls i Helsingborg med ett startfält på 18 man. Nalle Olsson, BK Borgen, som spelade helt suveränt i senaste tävlingen höll tyvärr inte samma klass i denna utan fick respass redan i kvartsfinalen.

Ett stort utropstecken denna helgen var att Bo Gustafsson, som representerar BK Paradis i Lund, äntligen kunde göra en efterlängtad och därtill fantastisk comeback efter ett helt års frånvaro på grund av ryggproblem. Efter en lyckad rehab så är han sakta men säkert tillbaka på banan igen. Att nå finalen är i sig en utmärkt prestation efter så lång tids frånvaro från spel. Finalen var lite odramatisk och Michael, som slagit ut hemmaspelaren David Pennör från BK Borgen, kunde vinna över Bo ganska komfortabelt med 40-21. Trots finalförlusten kan vi konstatera att helgens insats var en mycket stark prestation av Bo.

Vi kan också uppmärksamma att vår unge talang, blott 15-årige Mio Svensson från Staffanstorp BC, visar fortsatta framsteg och återigen höll hög klass med ett fint total genomsnitt på 0.759 och en hedrande tionde plats.

Dett var sista omgången av Elitklassen före sommaren. Det återstår två omgångar att spela i Klass 1 innan vi tar sommarledigt.

Alla resultat från tävlingen finns på Cuescore.com.

En mycket fin och stark comeback av finalisten Bo Gustafsson från BK Paradis, Lund

Publicerad: 2024-05-19

Senast uppdaterad: 2024-05-20