Medlemsavgift

För att föreningen och dess spelare skall kunna delta i sanktionerade tävlingar, vara försäkrade vid idrottsutövning, ta del av förbundets övriga verksamhet måste medlemsavgiften vara betald.

Medlemsavgift i SBF
1.000kr år 1
3.000kr år 2 och efterföljande år
200 kr år 1, år 2 och efterföljande år 500 kr för Skolföreningar, Pensionärsföreningar samt liknande samfund

Till förbundsstämman den 14 november 2020 kommer förbundsstyrelsen att lägga fram ett förslag på ändrade medlemsavgifter där storleken på medlemsavgiften baseras på föreningens storlek. Exakta summor och indelningar är ännu inte klart men för mindre föreningar kommer årsavgiften att bli betydligt lägre än dagens 3 000 kr. Till stämman kommer även ett förslag att läggas om att ändra verksamhets- och räkenskapsår till kalenderår. Fakturan för årsavgiften 2021 kommer därför att skickas ut efter höstens stämma.

När skall årsavgiften vara betald?
Till förbundsstämman den 14 november 2020 kommer förbundsstyrelsen att lägga fram ett förslag på att ändra verksamhets- och räkenskapsår till kalenderår. Fakturan för årsavgiften 2021 kommer därför att skickas ut efter höstens stämma.

Årsfakturan skickas i normala fall i slutet av SBF:s räkneskapsår som löper mellan 1/7 - 30/6. Fakturan skall vara betald på förfallodatum som anges på fakturan.

För nya föreningar som tas upp som medlemmar mitt i verksamhetsåret, skickas årsfakturan löpande och den skall betalas enligt förfallodatum på fakturan.

Uppdaterad: 04 MAJ 2018 14:16