Servicepaket

För att hjälpa våra medlemsföreningar med den administration som krävs för att vara medlemmar i Svenska Biljardförbundet (SBF) och Riksidrottsförbundet (RF) erbjuder SBF föreningarna ett servicepaket.

Genom servicepaketet kan ni få hjälp med:

Medlemsregistret i IdrottOnline: Föreningens samtliga medlemmar ska vara registrerade i medlemsregistret i IdrottOnline. SBF hjälper till med uppdatering av föreningens medlemsregister i IdrottOnline genom personlig och direkt kontakt med den eller de inom föreningen som har tillgång till det efterfrågade materialet.

Fullständig information om föreningen till SBF: SBF ser till att all information som efterfrågas av SBF i olika sammanhang, korrekta adresser, förtroendevalda, ansvarsområden, årsmöteshandlingar, årsmötesprotokoll med mera registreras på kansliet genom personlig och direkt kontakt med den eller de inom föreningen som har tillgång till det efterfrågade materialet.

Grundläggande information på hemsida i IdrottOnline: SBF kan hjälpa föreningen att starta upp och lägga in grundläggande information på föreningens hemsida i IdrottOnline. Servicepaketet innefattar inte löpande uppdatering av hemsidan mer än ändring av t ex kontaktuppgifter.

Årsmötesadministration: SBF hjälper till med administrationen kring föreningens årsmöte genom att bidra med mallar för kallelse, dagordning, protokoll, etc. samt håller koll på vilka datum som gäller. Utifrån underlag från föreningen kan SBF även skriva klubbens verksamhetsberättelse.

Kostnad:
Baserat på föreningens storlek faktureras en avgift för servicepaketet.

Antal medlemmar Kostnad
Upp till 20 1 000 kr/år
21-50 5 000 kr/år
Över 50 500 kr/h

Årskostnad skolidrottsföreningar, fritidsgårdsföreningar, studentidrottsföreningar och pensionärsföreningar: 100 kr
Nya föreningar erbjuds servicepaket gratis under sina två första år som medlemmar i SBF.

Ett avtal skrivs mellan föreningen och SBF om servicepaketets innehåll och villkor innan arbetet påbörjas.

Uppdaterad: 20 NOV 2020 15:22 Skribent: Sofia Asp