Ekonomiskt stöd

På den här sidan har vi samlat information om olika former av stöd, bidrag och rabatter för föreningen.

Projektstöd barn- och ungdomsidrott - Stöd som syftar till att föreningen ska kunna utveckla sin barn- och ungdomsverksamhet. Stödet söks hos ditt RF-SISU distrikt

LOK-stöd – Lokalt aktivitetsstöd. Söks genom föreningens IdrottOnline-sida direkt från RF.

Stöd till anläggningar och idrottsmiljöer – Bidrag finns att söka hos bland annat RF och Allmänna arvsfonden.

Allmänna arvsfonden - Finasierar nyskapande och utvecklande projekt för barn, ungdomar och personer med funktionsnedsättning.

Skandia Idéer för livet - Sök bidrag för lokala projekt som med förebyggande insatser ger fler barn och unga chansen till ett hälsosammare och tryggare liv.

Kommunalt stöd – De flesta kommuner i Sverige ger olika former av bidrag till idrottsföreningar. En del kommuner har bidrag som liknar LOK-stödet, en del kommuner har nolltaxor för anläggningar, vissa kommuner har bidrag för idrott för äldre. Kontakta din kommun för att se vilka möjligheter som finns.

Städa Sverige - Genom städuppdrag för Städa Sverige kan ni som förening eller lag göra en stor skillnad för miljön, samtidigt som ni får en ekonomisk ersättning som ni kan använda för att uppfylla era drömmar.

Rabatter och förmåner - Genom vårt medlemskap i Riksidrottsförbundet (RF) har Svenska Biljardförbundet och våra föreningar tillgång till rabatter och förmånliga erbjudanden hos RF:s samarbetspartners.

Gräsroten - Svenska Spels sponsringsinitiativ Gräsroten bidrar årligen med miljoner till föreningslivet i Sverige. Alla idrottsföreningar är välkomna att ansluta sig kostnadsfritt och därmed ta del av pengarna.

Folkspel - Folkspel är föreningslivets eget spelbolag. Tjäna pengar till föreningen genom att sälja någon av Folkspels produkter.

Pantamera - Föreningen kan ansluta sig till Pantamera Express och få pantpengar direkt in på kontot. När föreningen är ansluten blir den ett valbart alternativ för alla som pantar och som vill donera sin pant.

Sponsorhuset - Genom att anmäla sin förening till Sponsorhuset får ni pengar varje gång någon av era medlemmar gör ett inköp via Sponsorhuset.

Stipendier och utmärkelser – På rf.se finns information om olika stipendier och utmärkelser som riktar sig mot organisationer och personer inom idrottsrörelsen.

Uppdaterad: 30 JAN 2019 10:32

Biljard för äldre