Q-Tour kommer till Stockholm

Helgen 25-27 november kommer Q-Tour till Stockholm.

Q-tour

Q-Tour är nivån under World Snooker Tour (WST) och arrangeras av WPBSA. Touren har sex deltävlingar och har tidigare bara spelats i Storbritannien. I år har två deltävlingar förlagts utanför de brittiska öarna. En i Belgien och en i Stockholm.

Den som är högst rankad efter de sex deltävlingarna får en plats på WST. En andra WST-plats kommer tilldelas vinnaren av en playoff bestående av de 16 bäst rankade spelarna i Q-Tour. De första två deltävlingarna innehöll kända namn som Martin O’Donnell, Ross Muir, Rory McLeod, Ashley Carty och Michael Holt. Spelare som de senaste säsongerna spelat på WST.

Tävlingen i Stockholm kommer gå av stapeln 25-27 november i Snookerhallen med ett öppet kval på fredagen och sen huvudtävlingen på lördag-söndag. 48 spelare är direktkvalade till lördagen. Kvalet spelas som en direktutslagning om de återstående 16 platserna till huvudtävlingen.

Kvalet är öppet för alla och anmälan, som kostar 50 GBP, görs direkt i WPBSA’s system SnookerScores.

Anmälan till kvalet sker här: https://snookerscores.net/tournament-manager/202223-q-tour-event-four Länk till annan webbplats.

Mer info om årets tour: https://en.wikipedia.org/wiki/2022%E2%80%9323_Q_Tour Länk till annan webbplats.

Publicerad: 2022-10-05

Senast uppdaterad: 2022-10-05