Hög tid att byta hemsida

Som vi tidigare har meddelat försvinner hemsideverktyget i IdrottOnline vid årsskiftet. OBS! gäller bara hemsidan. Övriga funktioner som medlemsregistret, ansökan LOK, osv. finns kvar.

Bild tangentbord

För föreningar med en aktiv hemsida i IdrottOnline är det nu hög tid att välja en ny leverantör och att spara ner det ni har på hemsidan idag. Den 31 december släcks hemsidorna ner och all information försvinner. Material som finns på er IdrottOnline-sida idag går att ladda ner. Ni kan exportera ner Media, dvs bilder och filer som ni har laddat upp på er hemsida, samt Nyheter. Verktyget för nedladdning hittar ni här Länk till annan webbplats.

SBF ser gärna att alla föreningar har en hemsida med åtminstone grundläggande information om föreningen. Det ökar er förenings samt biljardens synlighet. Vilket verktyg/leverantör ni väljer för er hemsida bestämmer ni själva utifrån era behov. Det finns flera olika alternativ på marknaden i olika prisklasser.

Skicka adressen till er nya hemsida till oss när den är klar så att vi kan lägga in den i vår föreningskarta. Tänk även på att lägga in hemsideadressen i IdrottOnline under Administration, Föreninginfo.

OBS! Det är endast hemsideverktyget i IdrottOnline som försvinner. Administrationsmodulen med medlemsregister, kontaktuppgifter till föreningen, ansökan om LOK-stöd, osv. kommer fortsatt att finnas kvar.

Lista över de föreningar som på något sätt har/har haft sin hemsida i IdrottOnline aktiverad:
Biljardklubben Diamanten Halmstad
Umeå Biljardklubb
Uppsala Biljardsällskap
Örebro Snookerklubb

Med KLAR menas att vi har fått information från föreningen att de har bytt till en ny leverantör av hemsida och vi har fått den nya adressen till hemsidan.

Publicerad: 2022-11-17

Senast uppdaterad: 2022-11-17