Vi välkomnar Jörgen Sandman som utvecklingskonsulent

Från och med januari kommer Jörgen Sandman att arbeta som utvecklingskonsulent hos oss.

Jörgen Sandman

Jörgen startar sin tjänst den 9 januari. Det är en projektanställning som sträcker sig fram till årsskiftet. Hans ansvarsområden är barn- och ungdom, paraverksamhet och föreningsutveckling. Han kommer att arbeta nära er föreningar och stötta er i ert arbete med att utveckla föreningen, öka engagemanget, starta upp ny verksamhet, osv.

Inom barn- och ungdom kommer Jörgen bland annat att arbeta med att stödja de föreningar som idag bedriver verksamhet och de föreningar som vill starta upp verksamhet. Han kommer att arbeta med att ta fram träningsmaterial, ansvara för projektet spelabiljard.nu samt stötta barn- och ungdomsutskottet och arrangörsföreningarna för de juniortävlingar som ska genomföras under 2023.

SBF har beviljats bidrag från RF för paraverksamhet. Det arbetet inleds med en kartläggning av nuläget i Sverige. Därefter kommer Jörgen att arbeta med att ta fram strukturer kring hur paraverksamhet kan bedrivas hos förbundet och hos föreningarna.

Jörgen har en lång bakgrund inom biljarden. Han började sin biljardresa i Sundsvall, där han på uppdrag av Sundsvalls Biljardklubb åkte runt som instruktör på skolor och fritidsgårdar. Efter det blev det arbete med biljard på flera orter i Sverige t ex i Borås, Växjö och Malmö, samt i ett flertal andra länder såsom Schweiz, Österrike och Ukraina. De senaste 17 åren har han varit bosatt i Norge och har bland annat arbetat för Norges Biljardförbund.

Vi hälsar Jörgen välkommen till oss!

Publicerad: 2022-11-23

Senast uppdaterad: 2022-11-23