Dags att söka LOK-stöd

25 feb

Nu är dags att skicka in er LOK-stödsansökan för höstens aktiviteter. Sista ansökan 25 februari.

Har ni under hösten haft aktiviteter för era medlemmar där det varit deltagare med i åldrarna 7-25 år? Det kan vara träningar, klubbtävlingar eller deltagande i ordinarie tävlingsverksamhet. Ni kan söka LOK för alla tillfällen när minst tre deltagare 7-25 år varit med samtidigt. Det behöver inte vara en aktivitet specifikt för juniorer. Det går bra att söka för aktiviteter med blandade grupper av medlemmar.

För föreningsaktiviteter genomförda 1 juli-31 december är det nu dags att ansöka om LOK-stöd. Ansökan ska vara inne senast den 25 februari. Ju tidigare ni skickar in desto tidigare får ni medel utbetalade. Två biljardföreningar har redan skickat in sina ansökningar.

Ansökan görs via IdrottOnline. Inloggning till IdrottOnline sker via login.idrottonline.se
Här finns information om hur ni lägger in era aktiviteter och skickar in ansökan >>>

Det är mycket viktigt för biljarden att fler föreningar söker LOK-stöd. Det ligger till grund för om vi ska få något bidrag från RF för att utveckla vår barn- och ungdomsverksamhet. Om vi inte har 15 föreningar som söker LOK får vi inget bidrag. LOK-stödet öppnar också många dörrar för föreningen.

På den här sidan har vi samlat information om LOK-stödet >>>

Hjälp och stöd

Er idrottskonsulet hos RF SISU distriktet kan hjälpa er med LOK-stödet. RF SISU distrikten anordnar informationsträffar kring hur ni gör för att söka LOK-stöd. Här kan ni söka efter utbildningar  Länk till annan webbplats.

LOK-stödsgruppen kan svara på frågor 08-699 61 50 (knappval 3) eller mejl lok@rfsisu.se

Ni kan även kontakta oss på info@biljardforbundet.se så hjälper vi er.

>>Information om LOK-stöd Länk till annan webbplats.
>>Hjälpsida med checklista och instruktionsfilmer Länk till annan webbplats.

Publicerad: 2023-02-03

Senast uppdaterad: 2023-02-03