Ledarskap i samverkan

Logga Ledarskap i samverkan

Nu lanserar vi vår nya satsning Ledarskap i samverkan som vi driver tillsammans med Svenska Bangolfförbundet och Svenska Bouleförbundet. Först ut i satsningen är föreningar som tillhör RF SISU distrikten Småland, Uppland och Örebro län.

Våra tre idrotter har mycket gemensamt och genom att arbeta tillsammans ser vi att vi kan möta våra utmaningar samtidigt som vi skapar nätverk och drar nytta av varandras olika kompetenser och erfarenheter. Tillsammans kan vi utvecklas och bli starkare.

Syftet med samarbetet är att ge våra föreningar stöd för att utvecklas, rekrytera ledare och dela erfarenheter med varandra. Vi genomför detta projekt tillsammans med RF SISU. Satsningen inleds med ett pilotprojekt i tre RF SISU distrikt (Småland, Uppland och Örebro län). Därefter är målsättningen att ta konceptet vidare till fler distrikt.

Föreningsträffar

Föreningar inom våra tre idrotter i de här tre distrikten har bjudits in till en föreningsträff. Under träffen kommer vi bland annat att prata om:

• Likheter och olikheter mellan våra idrotter
  • Ledarrekrytering
  • Engagemang och attraktivitet

Träffen handlar mycket om samtal där ni pratar med varandra över idrotts- och föreningsgränser.

Målsättningen är att ni ska gå hem från träffen och känna er inspirerade och att ni har fått med er nya kunskaper och idéer att använda i er förening.

Till träffen är du som är med i föreningens styrelse, har en ledarroll eller på något annat sätt är engagerade inom föreningen välkommen. Vi ser gärna att ni kommer minst två personer från föreningen.

Tid och plats för träffarna

Småland – 25 februari kl 10.00-14.00
Elite Park Hotel, Växjö
Inbjudan Pdf, 469.1 kB. (pdf)
Anmälan senast 19 februari

Örebro län – 2 mars, kl 18.00-21.00
Idrottens Hus, Örebro
Inbjudan Pdf, 135.6 kB. (pdf)
Anmälan senast 23 februari

Uppland – 20 mars, kl 18.00-21.00
Arenahotellet, Uppsala
Inbjudan Pdf, 147.8 kB. (pdf)
Anmälan senast 17 mars

Kontaktuppgifter finns i respektive inbjudan. Ni kan också kontakta Sofia på info@biljardforbundet.se

Vi hoppas att ni anmäler er till det vi tror kommer att bli en toppenträff tillsammans. En träff som skapar nätverk och ger er inspiration att ta med er hem till er förening.

Varmt välkomna!

Publicerad: 2023-02-06