Bidrag att söka för idrott för äldre

Mellan den 15 mars och 30 april kan föreningar söka ett nytt stöd för att nå fler äldre. Det är ett engångsstöd på 3 000 kr, men om föreningen ansöker kan det bli starten för en långsiktig satsning på äldre.

RF har beviljats medel från Regeringen för att arbeta med idrott för äldre fram till 2025. Det innebär att föreningarna som ansöker om det här stödet har möjlighet att fortsätta utveckla föreningsverksamheten för äldre genom olika stöd från specialidrottsförbunden och RF SISU distrikten under de kommande åren.

Vem kan söka?

Förening som antingen vill växla upp sin verksamhet eller förening som vill starta en satsning på målgruppen 65+. Stödet vänder sig alltså till föreningar som är intresserade av att utöka sin verksamhet och nå fler.

Ansökan

Ansökan görs via Idrottsmedel i IdrottOnline. Den som kan skicka in ansökan behöver vara inlagd som ordförande, kassör eller Idrottsmedel firmatecknare i IdrottOnline.
RF kommer att behandla ansökningarna löpande och de först inkomna ansökningarna kommer att prioriteras. Endast en ansökan per förening.
Ansökan kan göras mellan 15 mars och 30 april. Utbetalning sker till föreningens bg/pg.

Syftet med stödet

Syftet med stödet är att ge idrottsföreningar som bedriver eller önskar bedriva verksamhet där aktiva i åldern 65 år eller äldre deltar förutsättningar att utveckla den verksamheten. Stödet syftar även till att identifiera föreningar som vill utveckla verksamheten och att identifiera vilka utvecklingsbehov som finns för att fler äldre regelbundet ska kunna (börja/fortsätta) delta i föreningens aktiviteter.

Så här hittar du ansökan

Logga in via login.idrottonline.se
Klicka på Idrottsmedel i menyn högst upp
Klicka på Ansökningar i menyn till vänster.
Klicka på knappen Skapa ansökan.
Under:
Idrottsmedel via: Välj Riksidrottsförbundet
Kategori: Välj Alla
Idrottsmedel: Välj Verksamhetsstöd IF 65+ Riksidrottsförbundet

Hitta ansökan

Klicka sedan på knappen Nästa uppe till höger och fyll i ansökan

Frågor?

Hör av dig till oss på info@biljardforbundet.se

Publicerad: 2023-03-15

Senast uppdaterad: 2023-03-15