Inbjudan till Norrtälje Open Junior

Den 29-30 april är det dags för den första av de tre nya nationella juniortävlingarna i pool. Tillsammans med Norrtelje Biljardklubb hälsar vi er välkomna till Norrtälje!

pool

Välkomna till Norrtälje den 29-30 april!

Anmälan via detta formulär Länk till annan webbplats.
Det är i första hand föreningen som ansvarar för att anmäla sina deltagare.
Sista anmälan den 26 april

Klasser

7-12 år: 8-ball light
Gruppspel, alla får pris
Spelare födda 2011-2016
13-15 år: 8-ball
Gruppspel eller dubbelcup
Spelare födda 2008-2010
16-18 år: 10-ball
Gruppspel eller dubbelcup
Spelare födda 2005-2007

Vid lågt antal deltagare slås de två äldre grupperna ihop och då spelas 8-ball med 1 poäng i Hcp till de yngre.

Lördag: Värmning från 09.00 och start kl 10.00
Söndag: Tävlingen avslutats senast kl 14.00

I samband med tävlingen kommer även ett antal olika kringaktiviteter att arrangeras.
Ta med träningskläder och gympaskor.

Boende och mat

Arrangören erbjuder ett paket med boende till de som önskar i gemensam sovsal. Medtag luftmadrass och sängkläder/sovsäck. Det erbjuds även matpaket: frukost, lunch, middag lördag, samt frukost och lunch söndag.

Kostnader

Anmälningsavgift: 150 kr
Kostnad för boende: 250 kr för fredag till söndag
Kostnad för matpaket: 350 kr

Betalning via swish på plats innan tävlingsstart

Frågor/Kontakt

Tävlingsledare
Tobias Andersson, tobias.andersson@biljardforbundet.se

Bidrag för resa och boende

För spelare: För varje tävling finns en fast pott avsatt för ersättning för deltagande spelare (resa & boende). Inom ramen för den potten görs en procentuell fördelning till de ansökande föreningarna. Det innebär att föreningen inte är garanterad att få ersättning för hela sitt ansökta belopp.

Föreningar som har sökt LOK (eller som ansöker om LOK under våren) kan beviljas upp till 100% av sina kostnader.
Föreningar som inte söker LOK kan beviljas upp till 75% av sina kostnader.

Ansökan senast den 14 maj via detta formulär Länk till annan webbplats.

För ledare: I samband med tävlingarna genomförs även en ledarsatsning. Genom att delta i den och söka Projektstöd IF senast den 28 april har föreningen möjlighet att få bidrag för resa och boende för sina medföljande ledare. Läs mer här

Begränsat registerutdrag

Alla föreningar som bedriver barn- och ungdomsverksamhet ska begära begränsat registerutdrag på sina ledare. Samtliga föreningar ska ha kontrollerat registerutdrag på de ledare som åker med på tävlingen. Det gäller även på medföljande föräldrar. Mer information om registerutdraget finns här
Arrangörsföreningens ledare och de ledare från SBF som är på plats har samtliga visat registerutdrag.

Hitta till oss:

Norrtälje Biljardklubb
Stockholmsvägen 17 (ingång från gården/på baksidan)

Du som anländer med tåg till Stockholm eller Uppsala tar buss för att komma till oss. Det tar cirka 1,5 timme.
Stockholm: Buss 676 från Tekniska Högskolan
Uppsala: Buss 677 från Uppsala Centralstation
Det går att åka med SL-biljett på båda bussarna. Mer om biljetter och reseplanering på sl.se

Inbjudan som pdf Pdf, 186.4 kB.

Publicerad: 2023-04-05

Senast uppdaterad: 2023-04-05