Ni har väl inte missat vår nya Grundtränarutbildning?

I december blev vår nya Grundtränarutbildning klar. Alla föreningar får under 2023 utbilda två tränare gratis. Har din förening anmält deltagare?

Bild hand

Grundtränarutbildningen består av två delar, biljardkunskap och ledarskap, med ett gemensamt slutprov. Deltagaren leds genom kursen med hjälp av inspelade filmer, texter och bilder. Ledarskapslektionerna utgår från ett holistiskt tränarperspektiv och integrerar Riksidrottsförbundets och Biljardförbundets värderingar. Biljardlektionerna fokuserar på de delar som är gemensamma för carambole, pool och snooker, men tar också upp detaljer som skiljer sig åt. Ambitionen är att utbildningen ska ge en stabil bas för den som vill bli tränare, oavsett gren eller spelarens ålder.

Utbildningen vänder sig till alla som är intresserade av att bli tränare inom biljard.

Utbildningen innefattar bland annat följande lektioner:
• Ledarskapsrollen
• Praktisk pedagogik
• Trygga lärandemiljöer
• Värdegrund
• Biljardkultur och miljö
• Möta varje talang
• Du och biljarden (organisationsstruktur)

Utbildningen genomförs helt digitalt i din egen takt på biljardutbildning.se. Den består av 19 lektioner och beräknas ta cirka 5-6 timmar.

Kursavgift

Kursavgiften är 850 kr.
Är du upp till 25 år? Då är kursavgiften 600 kr.

Under 2023 erbjuds alla föreningar via återstartsstödet att utbilda två tränare gratis. Föreningen skickar ett mejl till info@biljardforbundet.se och anger vilka två personer de utsett. Ange namn och e-post. Dessa personer får därefter ett mejl till SBF med en länk till anmälningsformuläret.

Föreningen får givetvis utbilda fler tränare än så. Via Projektstöd IF har föreningen möjlighet att få halva kursavgiften betalad.

Anmälan sker via den här länken >>>
Efter att vi mottagit din anmälan tar det några dagar innan du får inloggningsuppgifter till utbildningen.

För dig som varit tränare i många år:
Vi är säkra på att alla, oavsett nivå och bakgrund, kommer att lära sig något nytt genom utbildningen. Du som har varit biljardtränare i många år och redan sitter på mycket kunskap kommer givetvis att känna igen många av delarna i den här utbildningen. Vi rekommenderar dock starkt alla att gå utbildningen då den ger dig ett certifikat på att du är utbildad biljardtränare. Det ger även SBF en statistik på vilka som är utbildade tränare.

Publicerad: 2023-05-12

Senast uppdaterad: 2023-05-12