Rapport Junior-VM

Vi hade svenskt deltagande på Junior-VM i San Juan i Puerto Rico i form av Linnea Hjalmarström.

Bild deltagare Junior-VM

Linnea fick i första matchen möta den dubbla regerande Europamästarinnan från Holland, Jolien Schuurman. Hjalmarström hamnade i ett underläge med 1-4 mot en välspelande motståndare. Därefter vände matchen och vår duktiga junior spelade fantastisk biljard upp till en 6-4 ledning. Små marginaler i avgörande lägen gjorde dock så att Schuurman kunde avgöra med siffrorna 6-7.

Med en knapp förlust i första matchen så hamnade Hjalmarström på förlorarsidan där hon ställdes mot Sydkoreas Nakyung Song. Song var övertygande stark i början av matchen och Hjalmarström hamnade återigen i ett underläge, denna gång med 0-4. När svenskan väl fick chansen så såg det ut som hon återigen skulle lyckas komma ikapp. Siffrorna var 3-5 när sydkoreanskan kunde göra dom två sista poängen för en vinst med 3-7.

Detta betydde att turneringen var över för Linnea Hjalmarström.

Linnea berättar att "hon såklart var väldigt besviken, men ändå känner sig nöjd över att hon spelade sitt spel och att hon gjorde sitt absolut bästa. Hon är också väldigt tacksam för att hon fick chansen att åka till VM, där världens bästa juniorer ju samlats. Hon ser fram emot kommande äventyr inom biljarden, nu en erfarenhet rikare!"

Bra kämpat Linnea!

Bild på LInnea