Kom ihåg att nominera till Biljardgalan!

Bild stayetter

Vi påminner om att sista datum att nominera till Biljardgalan är den 15 januari. In och nominera nu!

Utmärkelserna avser år 2022.

Det är fri nominering i sju av kategorierna. För att rätt vinnare ska kunna utses är det viktigt att du motiverar varför du anser att personen eller föreningen är värd att vinna priset.

Nomineringar görs via detta formulär Länk till annan webbplats.

Nominera i följande kategorier:

Årets förening
Årets förening är en förening med en stark föreningskänsla och samhörighet. Föreningen har under året gjort något som främjar biljardsporten i Sverige.

Årets tävlingsarrangör
Nominera en arrangör som gör det där extra på tävlingsarrangemangen. En arrangör som bjuder på trevliga och väl arrangerade tävlingar. Priset kan tilldelas förening eller enskild person.

Årets ledare
Ett pris för att lyfta det goda ledarskapet. Ledaren ska stötta och locka fram det bästa hos deltagarna och vara hängiven sin uppgift som ledare i sin förening.

Årets eldsjäl
Nominera en ideell person som har ett brinnande engagemang i sin förening. Eldsjälen är en person som alltid finns på plats, ställer upp och gör skillnad utan att ha egen vinning i det han/hon gör. En person som gör biljardsporten bättre för andra.

Årets Komet
En spelare som under året har visat resultat på högre nivåer än tidigare och har stor potential för utveckling inom sporten.

Årets Junior
En junior som har utmärkt sig särskilt under året.

Årets spelare totalt
Kan vara en spelare som har stått för en stor prestation, har utvecklats mycket under året, etc.

Vi öppnar även upp för möjligheten att nominera i kategorierna Årets Carramell, Årets Poolare och Årets Snook. Priserna delas ut till någon som under året har gjort något inom grenen som sticker ut.

Grenkommittéerna ansvarar för att utse tre nominerade och en vinnare i dessa kategorier.

Nomineringar ska vara inne senast den 15 januari.

Efter nomineringstidens utgång kommer förbundsstyrelsen att välja ut tre nominerade i varje kategori och presentera dessa på hemsidan. Förbundsstyrelsen utser en vinnare i varje kategori utifrån de nomineringar som har kommit in. Förbundsstyrelsen har även rätt att själv nominera pristagare i de olika kategorierna.

Biljardgalan 2023 hålls i samband med Föreningskonferensen den 25 mars. Mer information om konferensen kommer inom kort. Efter att pandemin satt stopp för en fysisk gala de senaste åren är vi nu extra laddade på att kunna genomföra en riktigt gala igen. Galan med tillhörande middag är öppen för alla att delta på. Information om plats och anmälan kommer.

Frågor? Kontakta oss på info@biljardforbundet.se

Publicerad: 2023-01-10