Sveriges trupp till NM i 3-vallars carambole

Den öppna intresseanmälan har nu stängt och truppen är klar.

Som tidigare utannonserat har vi haft en öppen intresseanmälan för svenska spelare som vill delta i Nordiska Mästerskapen i 3-vallars carambole som avgörs i Oslo, 13–15 oktober.

Vi har som utgångspunkt 8 platser tillgängliga enligt fördelningen mellan de nordiska länderna av de totalt 24 platserna. Vi fick in 9 anmälningar vilket betyder att vi har en spelare som står som reserv. I det tillfälle att någon nation inte fyller sin kvot av spelare tillfaller de platserna automatiskt arrangerande nation, i det här fallet Norge. CK för dock en dialog med norska förbundet om det skulle vara möjligt att få en extra plats om det skulle vara så att någon annan nation inte sänder full trupp. Vi vill naturligtvis att alla de som har visat intresse också ska få delta.

Den svenska uttagningen har följt följande principer enligt tidigare utannonsering: Spelare listade i Team Sweden Carom har förtur. Resterande platser upp till och med 8 spelare tas med baserat på placering på den svenska nationella rankingen efter det att omgång 2023:5 var färdigspelad 2023-08-27. Övriga spelare placeras som reserver med turordning enligt samma ranking.

Den svenska truppen till NM har följande sammansättning:

Michael Nilsson (Team Sweden Carom)
Mio Svensson (Team Sweden Carom)
David Pennör (Team Sweden Carom)
Nalle Olsson (Team Sweden Carom)
Mattias Enerdal
Alf Karlsson Alvberger
Lenart Trpevski
Olle Nisslert

Reserv: Stefan Hillvin

Vi räknar med att inom någon veckas tid få besked om det är möjligt att skicka 9 spelare, vilket vi som sagt arbetar för och hoppas på!

Publicerad: 2023-09-11

Senast uppdaterad: 2023-09-11