Nalle Olsson visar var skåpet ska stå på S3CT!

Helsingborgaren Nalle Olsson visar världsklass i S3CT Elit

Nalle Olsson, BK Borgen vinner SC3T Elit 6 i Helsingborg

I den sjätte rankingtävlingen i SC3T Elit som hölls i Helsingborg så visade segraren och hemmaspelaren Nalle Olsson var skåpet skulle stå. Med ett smått otroligt genomsnitt på 1.5 så var det nästan en enmanshow rätt igenom. Det enda hotet var klubbkamraten David Pennör som i sin tur ville ha en gruvlig revansch för respasset redan i kvartsfinalen mot Niklas Bergendorff i Kumla i förra tävlingen. Men även här blev det en tidig respass. Jesper Johansson, Helsingborg, satte käppar på hjulet för David och vann med 40-35. Nu väntade Nalle i semifinalen. Vi vill dock be er lägga namnet på minnet, då Jesper är ett nytt löfte inom carambolen.

I den andra semifinalen spelade den unge Mustafa Karemi, BK Paradis och Vu Bui Than, Malmö CSK. Mustafa vann den matchen med 40-32 och spelar sin första final i Elit! Starkt gjort!

Matchen mellan Nalle och Jesper blev dock en riktig nagelbitare. Länge såg det ut att Nalle skulle ta hem partiet ganska bekvämt vid ledning med 38-23. Men Jesper ville annat. Han lyckades mot alla odds komma upp till 39-39 och hade en fantastisk chans att avgöra med en till synes enkel kvart. Men missade! Nalle gjorde den poäng som behövdes för utgång och Jesper hade nu efterstöt. Och satte den. Nu väntade en shootout. Det krävdes tre stycken shootout innan Nalle drog det längsta strået och vann när Jesper missade öppningstöten. Finalen däremot blev helt odramatisk då Nalle spelade helt fantastiskt och vann med 40-9 på 15 stötar!

Tävlingen var som i vanlig ordning väl arrangerad och kunde följas live på alla bord på förbundets plattform biljard.tv. Ett stort tack även till tävlingsledarna Magnus Jarbo och Uldis Martinovs.

Nästa SC3T Elit går i Stockholm på Biljardpalatset den 7-8 oktober.

Stort grattis till vinsten Nalle Olsson!

Publicerad: 2023-09-25

Senast uppdaterad: 2023-09-25