Carambolekommittén söker förstärkning

CK söker efter någon som är villig att ta ett ansvar för återväxten i svensk carambole!

Det är ingen större hemlighet att vi inom svensk carambole står inför en enorm utmaning: Att vi inom inte alltför lång tid kommer att se en nödvändig generationsväxling i grenen. Medelåldern bland våra aktiva stiger stadigt och om grenen på sikt ska överleva så måste vi säkra återväxten.

Den förstärkning till carambolekommittén vi nu söker är någon som vill vara med och lösa problemet tillsammans med andra. Om du tycker att det är viktigt med återväxt, vill hjälpa till att lösa problemet och är villig att samarbeta med förbundets grengemensamma ungdomsverksamhet så hoppas vi att du kan tänka dig att räcka upp handen.

Vad är det då du förväntas bidra med?

• Att ta ansvar för utvecklingen av ungdomsverksamhet inom svenska carambole, men inte nödvändigtvis att göra allt arbete ensam.
  • Att hjälpa våra föreningar med tillgång till carambolebord att bygga upp en ungdomsverksamhet.
  • Att representera CK och grenen i förbundets barn- och ungdomsutskott och samarbeta med förbundets grengemensamma ungdomsansvariga.
  • Att delta i CK:s löpande arbete och delta i beslut som fattas om den nationella och internationella tävlingsverksamheten.

Det kan ju vara så att du själv inte känner att du är rätt person, men du känner någon som du tror skulle passa i rollen så tar vi också gärna emot tips!

Mejla intresse eller förslag till carambole@biljardforbundet.se

Tillsammans ska vi säkerställa att vår gren har en tryggad återväxt!

Publicerad: 2023-10-16

Senast uppdaterad: 2023-10-16