Arrangörer sökes!

CK har nu lagt fram en spelkalender för våren 2024, dvs 1 januari - 31 juli.

Arrangörer sökes till dessa tävlingar, se nedan.

De föreningar som är intresserade att ansöka gör det till david.pennor@biljardforbundet.se senast onsdagen den 15 november 2023.

Därefter beslutar CK om arrangörer till alla vårens tävlingar och publicerar komplett kalender senast den 30 november 2023 med arrangörer på förbundets hemsida och Facebook.

Spelkalender Carambole januari-juli 2024(Observera att endast nationella tävlingar är utsatta i denna kalendern. En fullständig och komplett kalender med internationella och nationella tävlingar publiceras senare.)

Januari

18-21 SM individuellt Biljardpalatset, Stockholm

27-28 Lag-SM kval Norr/Söder

Februari

17-18 S3CT Elit:1 Norr

24-25 S3CT Klass ett:1 Norr/Söder

9-10 S3CT Elit:2 Söder

23-24 S3CT Klass ett:2 Norr/Söder

27-28 S3CT Elit:3 Norr

11-12 S3CT Elit:4 Söder

25-26 S3CT Klass ett:3 Norr/Söder

3-4 S3CT Klass ett:4 Norr/Söder

Klass två läggs inte in i spelkalendern med fasta datum 2023 utan kommer att arrangeras friare än tidigare. Föreningarna kan ansöka en klass två tävling när som helst och hur ofta som helst. Tävlingen kan spelas på en eller två dagar, vardag eller helg beroende på antal deltagare. Dock måste föreningen anmäla tävlingen till CK senast en månad före tävlingens startdatum så att CK kan lägga in den på Cuescore.

Publicerad: 2023-10-18

Senast uppdaterad: 2023-10-18