Michael Nilsson vinner andra raka S3CT Elit

Michael Nilsson tar hem andra raka segern i S3CT Elit i 3-vallars carambole

Årets andra S3CT Elit spelades i Helsingborg. Michael Nilsson från Staffanstorp vann den första tävlingen i Kumla med bravur och var även här favorit att vinna. Finalisten från förra tävlingen David Pennör, BK Borgen, ville säkert sätta käppar i hjulet och få en revansch men räckte inte till i denna tävling. Redan i semifinalen fick dessa två mötas då Michael Nilsson var ett hårsmån från att inte gå vidare från kvartsfinalen. En väl kämpande Lars Ringby, MSCK, tvingade Michael till en avgörande shootout. Att få oavgjort av en lägre rankad spelare till 40p mot en världsspelare händer inte så ofta och det var ytterst nära en jätteskräll. Men Michael höll kylan och gjorde serie på fyra. Det räckte för vidare avancemang. I semifinalen ryckte Michael loss tidigt och hade bra kontroll under hela matchen och vann med 40-19. David kom aldrig riktigt in i den matchen. I den andra semifinalen mellan Nalle Olsson, BK Borgen och unge talangen Mustafa Karemi, Staffanstorp BC så vann Nalle komfortabelt med 40-18. Finalen var inte så dramatisk. Återigen hade Michael full kontroll och vann på ett imponerande sätt med 40-19.

Tävlingen höll mycket bra klass där fyra man höll över ett i snitt. De unga juniorerna Mustafa Karemi och Mio Svensson visade ännu en gång att deras utveckling fortsatt går framåt då Mustafa nådde en pallplats och Mio gick till kvartsfinal. Noterbart är dock att ingen från Stockholm eller Göteborg var med och ett lågt deltagarantal på 15 i tävlingen är inte bra.

Stort tack till föreningen BK Borgen och tävlingsledarna Sven Erik Bengtsson och Magnus Jarbo som höll i knutarna och såg till att allt fungerade exemplariskt. Alla matcher streamades live på förbundets plattform biljard.tv.

Alla information om resultaten finns på Cuescore Länk till annan webbplats..

Publicerad: 2024-03-20

Senast uppdaterad: 2024-03-20