Torbjörn Blomdahl vinner EM-Guld!

En otroligt spännande final förde Torbjörn till ännu ett EM-guld!

Världens bästa Torbjörn. Egentligen borde det räcka så...

Torbjörn mötte Martin Horn från Tyskland i EM-finalen i trevallars carambole och gick segrande ur en giganternas kamp. Det var länge ovisst hur utgången skulle bli. Torbjörn hade en lite trög start medan Martin inledde bra. Torbjörn kom dock igen och ledde knappt inför pausen halvvägs in i matchen. Direkt efter paus kopplade Torbjörn grepp om tillställningen och drog ifrån vilket sannolikt ledde till att flera av oss hemma i Sverige framför livesändningen trodde att det skuklle vara klart. Men, det är inte över förrän det är över, Martin Horn gjorde ett par fina serier och kunde både komma ifatt och gå förbi. Avslutningen blev otroligt spännande och till sist kunde Torbjörn sätta matchbollen och vinna finalen med 50-48.

Ännu en otrolig idrottsprestation av en otrolig idrottsman. Att vinna ett EM-guld nästan 40 år efter att ha vunnit sitt första EM-guld talar sitt tydliga språk. Torbjörn Blomdahl är en av de största idrottsmännen vi någonsin haft i Sverige och vi är otroligt stolta över Världens bästa Torbjörn!

Stort grattis till EM-guldet Torbjörn!

Publicerad: 2024-04-21

Senast uppdaterad: 2024-04-21