• Streaming från pool-tävlingar

Här kommer lite information från EPBF:As you probably know the EPBF board did decide to change the partner when it comes to the live stream.All matches are now streamed via the company Reelive and all matches are available to watch for free via Youtube.Here is the address were you can watch:
    1. Longoni 9-Ball League (Thursday evening)
    2. Euro Tour Men “Dynamic Billard St. Johann im Pongau Open 2023”.
    3. Euro Tour Women “EPBF St. Johann im Pongau Open 2023”
    The link is: https://www.reelive.de/stream-preview/eurotour Länk till annan webbplats.
  • Förra mötet..

som poolkommittén hade, vilket var den 1 mars, gick vi som vanligt igenom många punkter.

Vi diskuterade EM, NM 45+ som är i slutet av maj och vilka som kan åka på det, NM som ska gå i Stockholm i augusti, lagspelet och vilket datum det ska gå.

Vi diskuterade elittävling i Göteborg som kördes som gruppspel. Vi gick igenom den feedbacken som vi hade fått. Vi pratade om hur ofta det går att ha gruppspel då vilken hall som har tävlingen kommer att påverka detta. Elittävlingen kommer också att diskuteras på föreningskonferensen som är i slutet av mars.
    Vi har tagit fram ett årshjul som ska hjälpa oss i vårt arbete framåt så att vi har koll på de saker vi behöver göra under året.

Vi diskuterar ofta datum för tävlingar, hur kalendern ser ut.

Nästa möte är den 15:e mars.

• Många saker..

som har hänt och händer denna vecka. PK hade möte i torsdags där vi pratade om en hel del olika saker.Vi diskuterade
    • EM för Herrar, damer och U23. Mer information kring detta kommer lite senare.

• Elit-tävlingen där det provades på gruppspel. Det verkar vara många som tyckte att det var roligt och ett bra upplägg. Detta kommer också att pratas om på föreningskonferensen i mars.

• Vi ska ha ett PK-föreningsmöte som kommer att ske digitalt. datum kommer att kommuniceras snart.

• Datum för SM, NM och lagspelet.
    Det har sedan varit och är tävlingar i Tallinn. Det var Tallinn Open 2023 där vi hade flertalet svenskar på plats. Walter Laikre och Ragnar Grönsten tog sig till sista 32 och Daniel Bakirciuglu tog sig till kvartsfinal. Bra jobbat!!Just nu pågår Euro Tour i Tallinn för herrar och damer. 16 herrar och 6 damer är på plats. Det streamas många matcher på REELIVE Länk till annan webbplats. samt att alla resultat går att se på denna sida Länk till annan webbplats. för herrar och denna sida Länk till annan webbplats. för damer.Vi har också Klass 1 och Klass 2 som går i Malmö och Gävle.Heja alla som tävlar!!

• Senaste PK-möte 2023-02-01

Poolkommittén har möte varannan vecka och senaste möte var den 1 februari.
    Det är en hel del saker som vi diskuterar på dessa möten och just denna gång pratade vi om:
    • Lagspelet Div 1 som är på söndag samt Lag SM för Elit.
    • SM -när det ska gå. Senaste SM spelades i år för 2022 istället för att spelas 2022.
    • Föreningskonferensen
    • EM - för Herrar, Damer, U23 och Wheelchair som går den 1-11 juni. EM för U17, U19 och Girls går den 19-26 juli
    • Årshjul- vi diskuterade att ta fram ett årshjul för PKs arbete
    • Nordiska för 45+
    • Interpool Open och vilka datum den ska hållas.

• Kalendern uppdaterade

Kalendern har blivit uppdaterad med flera tävlingar och platser för tävlingarna.
  • Återgång ordinarie regelverk

Under 2022 har en tillfällig bestämmelse funnits avseende att avanmälan på grund av sjukdom inte har bestraffats. Förbundsstyrelsen har fattat beslut att upphäva denna bestämmelse. Vi återgår till ordinarie regelverk 2023-01-01
  • Kalendern har uppdaterats med tävlingar. Dessa kan också hittas i Cuescore Länk till annan webbplats..

Publicerad: 2022-12-03