Pool

Dags för Junior-EM

Junior EM i pool spelas 19/7-26/7 2023 i Podčetrtek, Slovenien. Vi skickar fyra deltagare.

Den svenska truppen

Den svenska truppen: Linnea Hjalmarström, Samuel Bedeus, Christian Sparrenlöv Fischer (coach), Gabriel Aspholm, Walter Laikre och förbundskapten Ann-Sofie Löfgren. Foto: Jonas Hjalmarström

Efter flera månader och många timmar av förberedelser är det äntligen dags för dom svenska juniorerna att spela EM i poolbiljard. Dom senaste veckorna har ungdomarna blivit extra drillade av coach Christian Sparrenlöv Fischer.
Det känns som om vi har gjort allt vi kunnat för att förutsättningarna ska vara perfekta!

Den svenska truppen:
U17: Walter Laikre & Gabriel Aspholm (14:1, 10-ball, 8-ball & 9-ball)
Girls: Linnea Hjalmarström (10-ball, 8-ball & 9-ball)
U19: Samuel Bedeus (14:1, 10-ball, 8-ball & 9-ball)
Walter, Gabriel och Linnea kommer också att spela lagspel för Sverige i U17-klassen.

Hela tävlingen går att följa på EPBFs hemsida. Där finns både resultat och livestream.
www.epbf.com/tournaments/european-championships/ Länk till annan webbplats.

Håll tummarna!

/Team Sweden