Biljard 65+

Du kan spela biljard hela livet och det är aldrig försent att börja. Vårt motto Biljard – utveckling hela livet, stämmer verkligen. Oavsett när du börjar spela kommer du alltid att utvecklas och bli lite bättre. Du kan utmana dig själv genom olika övningar eller möta andra i matcher.

Biljard är en sport som passar väldigt bra för målgruppen 65+. Alla kan spela, ung som gammal. Du kan även sitta i exempelvis rullstol och spela.

För att må bra hela livet bör vi även röra på oss under hela livet. Men hur rör vi på oss när vi blir äldre och kanske inte kan vara aktiva på samma sätt som tidigare? Forskning pekar exempelvis på att även lite motion gör stor skillnad och att motionen bör anpassas till individens förmåga. Det gör biljard till en mycket bra sport. Du rör dig kring bordet, lutar dig över bordet och tränar din hjärna. Biljard har många fördelar för äldres hälsa. Inte minst i form av det sociala umgänge som den ger.

SBF arbetar aktivt med att bygga upp verksamhet för målgruppen 65+. Klicka på knappen nedan för att komma till vår sida för Biljard 65+

En bild

Publicerad: 2022-06-30