Vår verksamhet

Vår verksamhet sträcker sig från barn- och ungdomsbiljard till spelare som passerat 90-års strecket, från glada fritidsspelare till elitspelare i den yppersta världseliten. Alla får plats i vår verksamhet. För att utveckla sporten arbetar vi kontinuerligt med en rad olika områden. På den här sidan har vi samlat information om vår verksamhet, aktuella projekt och områden vi arbetar särskilt med.

Vår tävlingsverksamhet är givetvis en stor del av vår verksamhet. Information om den hittar du under fliken Tävling samt på respektive grens undersida.

Är du nyfiken på vår sport och vill veta mer om våra tre grenar, få tips om hur du kommer igång, med mera, hittar du information här.

Välkommen till vår sida för Ung Biljard! Här finns information både för dig som spelare och för föreningar som bedriver barn- och ungdomsbiljard.

Välkommen till vår sida för Biljard 65+. Här finns information både för dig som spelare och för föreningar som bedriver verksamhet för utövare 65+

Att utvecklas och lära sig nya saker är kul. Här finns information och tips om utbildningsmöjligheter.

Välkommen till vår sida för Parabiljard!

Vi har ett antal projekt igång för att utveckla vår idrott. Läs mer om dessa här.

Föreningarna är hjärtat i vår verksamhet. Det är här verksamheten bedrivs varje dag året runt.

Vi arbetar med

En trygg idrott är en idrott fri från mobbing, trakasserier, hot, våld och övergrepp. En idrott där alla känner sig välkomna och delaktiga. En idrott där alla får delta och utvecklas efter sina egna förutsättningar.

En inkluderande idrott är en idrott där alla känner sig välkomna och trygga. För att nå dit behöver vi alla arbeta aktivt. Oavsett om du är ledare, tränare, aktiv, motionär eller elit är din medverkan viktig.

Anläggningsfrågan har en cental plats i vår strategi 2020-2025. Tillgången till anläggningar och bord är en förutsättning för att kunna bedriva och utveckla Svensk biljardsport.