Möte med PBA i Amsterdam

Sven Junghagen, vice ordförande i förbundsstyrelsen, deltog i möte i Amsterdam den 11/6, där en europeisk delegation med representanter från CEB – det europeiska förbundet för carambole – och representanter från några av de nationella förbunden i Europa mötte Heijin Lee, VD för PBA – den koreanska proffsligan.

Syftet med mötet från europeiskt håll var att öka förståelsen för PBAs ambitioner och att se om det finns någon grund för ett eventuellt framtida samarbete och om vi från Europa kan bidra till en möjlig framtida lösning på konflikten mellan PBA och UMB – världsförbundet för carambole.

Konklusionen på mötet var att PBA ska konkretisera ett antal punkter där de menar att det finns utrymme för samarbete och skicka ett förslag till CEB. Utöver detta kommenteras inte saken vidare offentligt innan CEB och förbunden kunnat förhålla sig till förslagen.

Publicerad: 2023-06-19

Senast uppdaterad: 2023-06-19