Projektstöd 65+

Hos RF SISU distrikten finns just nu projektstöd att söka för föreningar som vill utveckla föreningens befintliga verksamhet för målgruppen 65+ eller som vill starta upp ny verksamhet.

Bild på spelare

Stödet syftar till att skapa förutsättningar för idrottsföreningar att utveckla sin idrottsverksamhet riktad till målgruppen personer 65 år och äldre (65+), med målsättningen att idrottsrörelsen ska erbjuda hållbar, utvecklande och inkluderande idrottsverksamhet i förening för målgruppen 65+.

Sök stöd inom två huvudområden

• Utveckling av föreningens befintliga verksamhet för målgruppen.
  • Uppstart av ny verksamhet i föreningen för målgruppen.

Dessa avgränsningar gäller för projektstödet

• Läger. Projektmedel får inte beviljas för att bekosta läger.
  • Individuella kostnader. Projektmedel får inte användas för att täcka individers medlems-, tränings- eller tävlingsavgifter.
  • Belopp för stöd beror på omfattning av projektet.

Ta kontakt med föreningens RF SISU konsulent för att få veta mer.

Här hittar du en sammanställning över alla RF SISU distrikt >> Länk till annan webbplats.>
Under kontakt hittar du kontaktuppgifter till idrottskonsulenterna. Uppdelningen varierar lite mellan olika RF SISU distrikt, en del är uppdelade på geografiska områden där tar du kontakt med någon av de RF SISU konsulenter som är listade för ditt område, eller så är de uppdelade med idrottsansvar och då tar du kontakt med den konsulent där det står biljard. Det går också bra att kontakta oss på info@biljardforbundet.se så hjälper vi er med att hitta kontaktuppgifter till er konsulent.

Mer om Biljard 65+

Vi har en egen undersida här på hemsidan för Biljard 65+. Här hittar du bland annat tips till föreningar som vill starta upp verksamhet. Sidan kommer även att fyllas på med tips på övningar och spelformer.

Publicerad: 2023-09-14

Senast uppdaterad: 2023-09-14