Inbjudan finalspel 65+ Touren

Bild på biljardboll

Den 2 oktober är det dags för finalspel i 65+ Touren. Du behöver inte ha deltagit i någon av deltävlingarna för att vara med i finalspelet. 65+ Touren spelas i disciplinen Light-ball som är enklare variant av 8-ball.

Datum: Måndag den 2 oktober
Tid: Start kl 9.00
Plats: Sundsvalls Biljardklubb, Trädgårdsgatan 2
Anmälningsavgift: 150 kr (betalas på plats)
Anmälan: Sker i Cuescore:
https://cuescore.com/tournament/Finalspel+65%252B+tour++Sundsvall/30887752 Länk till annan webbplats.

Om du saknar Cuescore profil kan du skapa en i Cuescore eller så hjälper vi dig på plats med en profil.

Disciplinen är Light-ball och distansen är 3. Vi inleder dagen med att gå igenom spelformen.

Priser till 1, 2 & 3:e placeringar.

För att deltaga behöver du vara 65+ och ha ett medlemskap i en klubb som är medlem i SBF. Du behöver inte ha deltagit i någon av deltävlingarna för att vara med i finalspelet. Finalspelet är öppet för alla som är 65+.

Frågor? Kontakta Mats Frösemo, mats.frosemo@biljardforbundet.se

Bidrag resa och boende

Föreningar med minst 50 km till Sundsvall har möjlighet att ansöka om bidrag för resa och boende för finalspelet av 65+ Touren. Förening är garanterad att få täckning för resa och boende för 4 spelare. Därutöver kan bidrag ges för fler beroende på antalet anmälda/antalet föreningar som ansöker om bidrag.

För resa gäller det mest kostnadseffektiva resesättet. För boende gäller dubbelrum i den mån det är möjligt.

Ansökan görs via det här formuläret Länk till annan webbplats. senast den 30 oktober och kostnader styrks med kvitton.

Du som spelare kontaktar din förening och ber dem göra en ansökan. Vi gör endast utbetalning till föreningen.

Avtal via idrotten
Via RF finns ett antal avtal som ger reducerade priser på resor och boenden.

Scandic Hotels https://www.scandichotels.se/utforska-scandic/sport Länk till annan webbplats.
Ange kod D359130168

Strawberry (tidigare Nordic Choice Hotels). Boka via https://www.strawberry.se/gosportive/ Länk till annan webbplats.

SJ: https://www.sj.se/sv/vi-erbjuder/idrottsresan.html Länk till annan webbplats.

Flyg BRA: https://flygbra.se/erbjudanden/idrott/ Länk till annan webbplats.

Om 65+ Touren

65+ Touren är ny tävling som arrangeras för första gången i år. Touren spelas i disciplinen Light-Ball som är en enklare spelform av 8-Ball. Tävlingen är tänkt att vara enkel att arrangera med korta distanser och ett handikappsystem som gör att alla har chans att vinna matcher. Vi går igenom regler och upplägg på plats innan tävlingen.

Touren består av ett antal deltävlingar runt om i Sverige och avslutas med ett finalspel.

För att få starta i 65+ Touren behöver du vara medlem i en förening ansluten till Svenska Biljardförbundet.

Publicerad: 2023-09-22

Senast uppdaterad: 2023-09-22