Bild från nätverksträff

Härlig stämning när Kvinnliga Egon träffades

Lördag 18/11 samlades 7 tjejer på Kville Biljard i Göteborg för en heldag med biljardspel, träning och coachning under ledning av Eva Viding Bussell inom ramen för nätverket Kvinnliga Egon.

Det blev en intensiv dag med mycket entusiastiska deltagare, med fokus på att ha roligt tillsammans och lära sig nya saker utan press. Deltagarna jobbade tillsammans och enskilt med övningar i teknik, sikte, skruvar och vallar, och det fanns även tid till individuell coachning. Viktiga begrepp som stoppstötslinjen, träffpunkt/siktpunkt och genomslag var nya erfarenheter för spelarna och gav en del aha-upplevelser under dagen.

På kvällen samlades alla för en gemensam middag på Kville Biljard och därefter spelades en lagtävling i 9-ball, där alla mötte alla. Slutsegrare blev Susanne Lind och Annette Wallin, stort grattis!

Ett varmt tack till Kville BC och Mats Frösemo samt Kville Biljard för ett bra samarbete med planering och genomförande av dagen.

Bild från middagen

Sammantaget en mycket lyckad dag där den lilla gruppen möjliggjorde mycket tid för spel och coachning, men vi skulle givetvis gärna se att många fler deltar på dessa träffar. Sprid ordet till vänner och bekanta, berätta om nätverket på hallen och i din förening – inga förkunskaper behövs och alla är välkomna!

/Eva Viding Bussell

Publicerad: 2023-11-27