Vi söker en föreningskonsulent med fokus trygg idrott

Vill du vara med och utveckla svensk biljardsport? Svenska Biljardförbundet söker en föreningskonsulent som är intresserad av att arbeta med utvecklingsarbete både strategiskt och operativt.

ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVARSOMRÅDEN
Svenska Biljardförbundet är inne i en spännande utvecklingsresa där vi arbetar brett för att utveckla vår verksamhet inom ett flertal områden. Fokus för den här tjänsten är trygg idrott.

Trygg idrott
Ditt arbete inleds med att göra en kartläggning av vårt nuläge inom området trygg idrott. Därefter tar vi fram en prioriteringslista för ditt fortsatta arbete. En stor del av uppdraget handlar om att ta skapa strukturer och rutiner samt att ta fram olika dokument i form av handlingsplaner, riktlinjer och policys på både förbunds- och föreningsnivå.

Du kommer även att arbeta med att informera och utbilda våra föreningar om vad de kan göra för att skapa en trygg idrottsmiljö för barn, ungdomar, vuxna och äldre. Det sker bland annat genom föreningsbesök och olika mötesplatser.

Föreningsutveckling
Att utveckla våra föreningar är ett av våra viktigast områden. Här ansvarar du för att möta föreningarna där de befinner sig idag och stötta dem i deras utvecklingsarbete. Det handlar mycket om att höja föreningskunskapen och engagemanget i föreningarna samt att stödja dem i uppstart och utveckling av verksamhet.

Vi har ett antal utvecklingsinsatser igång. Ditt ansvar blir att hjälpa till att driva dessa vidare. Vi arbetar med utveckling inom bland annat barn- och ungdom, vuxna, äldre och para. Här arbetar du nära våra utskott och grenkommittéer samt såklart våra föreningar.

Kontakt med RF, andra specialidrottsförbund och andra organisationer ingår i ditt uppdrag.

DIN PROFIL
Du är en driven och självgående person som är duktig på att prioritera och planera dina uppgifter för att nå uppsatta mål. Som person är du positiv, öppen, nyfiken och orädd. Vidare är du en vass administratör, har god kommunikativ och analytisk förmåga samt lätt för att se helhet utan att tappa detaljerna. Du gillar utmaningar, har förmåga att bygga relationer och kan både se och fånga upp behov som finns. Ditt arbete kommer att innebära breda kontaktytor både internt och externt.

Vi vill att du har god kunskap om hur idrottsrörelsen är uppbyggd och fungerar. Vi ser gärna att du har arbetat i en liknande roll inom ett annat förbund tidigare och har erfarenhet av att arbeta tillsammans med ideellt engagerade. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med området trygg idrott.

Vi är ett litet team där nära samarbete, högt engagemang i verksamhet och flexibilitet är en förutsättning för att vi tillsammans ska nå våra mål. Vi hoppar in och stöttar varandra med olika uppgifter när det behövs.

ÖVRIGT
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 50-100 % till och med december 2025. Start så snart som möjligt.

Uppdraget innebär en del resor samt kvälls- och helgarbete.

Arbetsplats: Flexibel.

Sista ansökningsdag är den 10 februari. Vi hanterar ansökningar löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.

Ansök genom att mejla ditt cv och personliga brev till info@biljardforbundet.se

Vid frågor om tjänsten kontakta generalsekreterare Sofia Asp på sofia.asp@biljardforbundet.se

Annonsen som pdf Pdf, 115.4 kB.

Vi undanber oss vänligen att bli kontaktade av bemannings- eller rekryteringsföretag.

OM OSS
Svenska Biljardförbundet bildades 1940 och har varit medlemmar i RF sedan 1973. Inom SBF utövas och administreras grenarna carambole, pool och snooker. Vi har i dagsläget cirka 60 föreningar från Umeå i norr till Malmö i söder med cirka 3 000 medlemmar.

Svensk biljard – Utveckling hela livet

Publicerad: 2024-01-11