Biljard 65+

Light-Ball 65+ TOUR Malmö

Söndagen den 23 april träffades pensionärer på Interpool i Malmö för att spela Light-ball.

Deltagarna

Hallen öppnade speciellt för denna tävling och det serverades frukost till deltagarna innan tävling. Stort tack till Victor och Interpool Malmö!

Brita Pewe som spelar för Wäster BC startade mot Kvilles Richard Andresen. Matchen var spännande, det var jämnt mellan spelarna fram till 2 – 2. Med en noggrann stöt avgjorde Richard matchen.

De flesta matcherna slutade med 1 poängs skillnad.

Att spela Light-Ball uppskattades av spelarna och vi fick kommentarer som ”bra för matcherna går snabbt och alla har en chans i och med handikappsystemet".

I och med att det var en dubbelcup spelade samtliga deltagare minst 2 matcher vardera.

Bild på segraren och tvåan

Lars Lohmander th. segrade i tävlingen. Richard Andresen blev 2:a. Och alla fick vi med oss något fint och positivt från dagen.

Detta var ett bra tillfälle att få lära känna spelare från andra klubbar och ha en rolig stund tillsammans. Det är minst lika roligt att efteråt prata med nära och kära om upplevelsen att få spela Light-ball mot andra duktiga spelare.

/Mats Frösemo, projektledare Biljard 65+

Bild bollar

Om 65+ touren och light-ball

Biljard är en sport som man kan utöva högt upp i åldrarna. I år testar förbundet en helt ny tävling som vi kallar för 65+ Touren. Den spelas i Light-ball. Light-ball är en disciplin som är anpassad till spelare som kommit upp i åldern och vill medverka i en lagom lång tävling. Läs mer om touren och spelformen här