Bild på fyra idrotter

Ledarskap i samverkan - datum ute nu

Ta chansen att delta på träffar som hjälper era föreningar att utveckla er verksamhet i samarbete med föreningar inom bangolf, boule och bowling.

SBF genomför sedan förra året en större satsning tillsammans med Svenska Bangolf- och Svenska Bouleförbundet och RF-SISU. Nu till hösten har även Svenska Bowlingförbundet anslutit till projektet. Det här är en satsning som finansieras av återstartsstödet och RF SISU. Vi ser att våra fyra idrotter har mycket gemensamt och vi tror att ett samarbete med gemensamma träffar kommer inspirera till utveckling.

Samarbetet inleddes under våren med pilotträffar i tre RF-SISU distrikt (Örebro län, Småland och Uppland). De deltagande föreningarna delade med sig av sina erfarenheter från sin idrott kopplat till föreningsverksamhet, samt pratade om rekrytering och engagemang. Beroende på de olika situationer som föreningarna är i så utvecklades samtalen och träffarna på olika sätt.

Nu under hösten/vintern fortsätter projektet med uppföljningsträffar i
Örebro den 1 november Pdf, 105.8 kB.
Jönköping den 14 november Pdf, 183.8 kB.
Uppsala den 16 november Pdf, 142.3 kB.

Samt nya träffar i
Göteborg den 18 oktober eller Kvänum den 26 oktober Pdf, 156 kB.
Umeå den 26 oktober Pdf, 209.7 kB.
Skåne den 9 november Pdf, 146.2 kB.

Vi tror det här är ett mycket bra sätt att skapa nätverk och ge inspiration att ta med sig hem till sin egen förening. Precis som det står i inbjudningarna vänder de sig inte ”bara” till styrelsemedlemmar eller liknande, utan egentligen till alla som på olika sätt är engagerade i er förening. Vi ser gärna att ni kommer fler från samma förening.

Erbjudande hemmaplan

Inom ramen för projektet har ni även möjlighet att få hjälp av er RF SISU konsulent på hemmaplan. Konsulenten kommer till er och tillsammans startar ni en utvecklingsresa i föreningen och gör den ännu starkare. Läs mer på den här sidan där det står Föreningserbjudande för det distrikt din förening tillhör.

Vi har även sammanställt ett antal digitala föreläsningar/kurser som arrangeras av RF SISU. Titta om det är någon/några som ni tycker skulle vara intressanta för att utveckla er förening.

Om projektet

Projektet inleddes i tre RF SISU distrikt (Småland, Uppland och Örebro län) under våren och utökas nu under hösten/vintern med ytterligare tre RF SISU distrikt (Skåne, Västra Götaland och Västerbotten). Vid årets slut kommer vi att utvärdera. Vår förhoppning är att köra vidare i flera distrikt under nästa år.

Publicerad: 2023-10-12

Senast uppdaterad: 2023-11-28