bild från biljardgalan

Biljardgalan 2024

I samband med förbundsstämman 13 april 2024 anordnas Svenska Biljardgalan.

Nomineringstiden är avslutad och förbundsstyrelsen har utsett tre nominerade i respektive kategori. I kategorierna Årets Carramell, Årets Poolare och Årets Snook är det respektive grenkommitté som utsett de nominerade. Utmärkelserna avser år 2023.

Nominerade är:

Jim Johansson, Stockholms SBK
Nils Ritenius Manjer, Malmö CSK
Suleman Kukka Salam, Kungsholmens BK/Klubb Snooker 247

Biljardgalan arrangeras den 13 april i samband med förbundsstämman på Scandic Uppsala Nord. Galan med tillhörande galamiddag är öppen att delta på. Anmälan till galan görs via detta formulär Länk till annan webbplats. senast den 29 februari. Middag och Biljardgalan kostar 400 kr.

För deltagare på förbundsstämman (max 2 per förening) ingår galan och galamiddagen under förutsättning att anmälan har skett senast den 20 februari. Mer information om förbundsstämman, anmälan av ombud och workshops hittar du här.
Om avanmälan till galan sker efter den 1 april kommer du att faktureras en avbokningsavgift.

Ungefärliga tider för galan:
Galamiddag: 19.00-20.30
Biljardgalan med prisutdelningar kl 20.30-22.30

Frågor?
Kontakta oss på info@biljardforbundet.se

Årets förening
Årets förening är en förening med en stark föreningskänsla och samhörighet. Föreningen har under året gjort något som främjar biljardsporten i Sverige.

Årets tävlingsarrangör
Nominera en arrangör som gör det där extra på tävlingsarrangemangen. En arrangör som bjuder på trevliga och väl arrangerade tävlingar. Priset kan tilldelas förening eller enskild person.

Årets ledare
Ett pris för att lyfta det goda ledarskapet. Ledaren ska stötta och locka fram det bästa hos deltagarna och vara hängiven sin uppgift som ledare i sin förening.

Årets eldsjäl
Nominera en ideell person som har ett brinnande engagemang i sin förening. Eldsjälen är en person som alltid finns på plats, ställer upp och gör skillnad utan att ha egen vinning i det han/hon gör. En person som gör biljardsporten bättre för andra.

Årets Junior
En junior som har utmärkt sig särskilt under året.

Årets spelare totalt
Årets spelare är en spelare som under året presterat på topp, gjort fina resultat och är en god ambassadör för biljardsporten.

Årets Carramell
Någon/några som under året har gjort något inom grenen carambole som sticker ut. Kan vara en spelare, en ledare, en funktionär, en arrangör, etc.

Årets Poolare
Någon/några som under året har gjort något inom grenen pool som sticker ut. Kan vara en spelare, en ledare, en funktionär, en arrangör, etc.

Årets Snook
Någon/några som under året har gjort något inom grenen snooker som sticker ut. Kan vara en spelare, en ledare, en funktionär, en arrangör, etc.

Efter nomineringstidens utgång kommer förbundsstyrelsen att välja ut tre nominerade i varje kategori och presentera dessa på hemsidan. Förbundsstyrelsen utser en vinnare i varje kategori utifrån de nomineringar som har kommit in. Förbundsstyrelsen har även rätt att själv nominera pristagare i de olika kategorierna. I kategorierna Årets Carramell, Årets Poolare och Årets Snook är det grenkommittéerna som ansvarar för att utse tre nominerade och en vinnare.

Biljardgalan 2024 hålls i samband med förbundsstämman den 13 april.

Frågor? Kontakta oss på info@biljardforbundet.se

Publicerad: 2022-12-01