bild ordförandeklubba

Förbundsstämman

Förbundsstämman 2024

Förbundsstämman 2024 genomförs den 13 april på Scandic Uppsala Nord

Under Årsmöteshandlingar publicerar vi löpande aktuella handlingar. Samtliga årsmöteshandlingarna ska vara publicerade senast tre veckor innan stämman.

Datum: Lördag den 13 april
Tid: 13.00
Plats: Scandic Uppsala Nord, Gamla Uppsalagatan 50, 754 25 Uppsala

Välkomna till Förbundsstämman 2024

Den 13 april är det dags för Svenska Biljardförbundets förbundsstämma i Uppsala. I samband med stämman kommer vi även att erbjuda workshops samt att Biljardgalan arrangeras på kvällen.

9.30-10.00 Fika
10.00-12.00 Workshops välj mellan Barn- & ungdomsverksamhet eller Parabiljard
12.00-12.45 Lunch

12.30-12.55 Registrering ombud (fullmakt ska skickas in i förväg senast den 7 april)
13.00 Förbundsstämma

Därefter Workshops välj mellan Biljard 65+ eller Hur kan föreningen utveckla sin verksamhet för vuxna utövare?

19.00 Biljardgalan

Anmälan
Enligt stadgarna skall ombud vara anmälda med namn senast en vecka innan stämman.

Preliminär röstlängd och fullmakt ombud hittar ni här >>>

Scandic Uppsala Nord, Gamla Uppsalagatan 50

Boende
Deltagare som behöver boende bokar och betalar det själva. Vi har reserverat ett antal rum på Scandic Uppsala Nord Länk till annan webbplats.. Bokningskod BBIL120424. Bokning av rum sker via Scandic hemsida www.scandichotels.se Länk till annan webbplats. eller genom att ringa Scandic Centralbokning på 08 517 517 00, tonval 1. Boka senast den 12 mars.

För garanti av rum uppger ni kreditkortsinformation vid bokningstillfället. Betalning sker på plats på hotellet när ni checkar in. Ni kan ändra och/eller avboka rum fram till den 11 april. Vid ändringar och/eller avbokning efter den 11 april eller vid utebliven ankomst har hotellet rätt att debitera för uteblivna nätter.

Biljardgalan
På lördagskvällen arrangeras Biljardgalan. Middag och gala ingår för de (max två per förening) som deltar på förbundsstämman under förutsättning att ni anmält er senast den 3 mars. OBS! Det finns platser kvar så det går fortsatt bra att anmäla sig.
Vill föreningen delta med ytterligare personer på Biljardgalan kostar det 400 kr/person som faktureras föreningen.

De nominerade hittar ni här >>>

Ersättning för boende och resor
Resor och eventuellt boende bokas och betalas av deltagaren själv.
Föreningar som deltar på workshops har möjlighet att ansöka om ersättning för resa och boende enligt schablon för max 2 personer.
Boende: Ersättning ges med 1000 kr per natt för dubbelrum. 800 kr per natt för enkelrum. Om ni är två deltagare från föreningen får ni ersättning för dubbelrum. Ersättning för boende kan sökas av föreningar med minst 50 km till Uppsala.
Resa: 0-100 km 0 kr per person, 101-300 km 500 kr per person, 301-500 km 750 kr per person, 501 och längre 1 000 kr per person. Avståndet räknas från föreningens hemort till Uppsala.

Ansökan görs via Idrottsmedel i IdrottOnline. Välj medlet som heter ”Projektstöd IF – Deltagande i workshops i samband med förbundsstämman”. Ansökan ska vara inskickad senast den 30 april. Kontakta info@biljardforbundet.se om ni behöver hjälp med att hitta var ni skickar in ansökan. Kontakta oss om föreningen saknar bg/pg så får ni ett annat ansökningsformulär.

Information om workshops
Barn- och ungdomsverksamhet
Kom och lyssna på vilka insatser som är inplanerade den kommande perioden och diskutera hur barn- och ungdomsverksamheten kan utvecklas.

Parabiljard
Lär dig mer om parabiljard. Vad har SBF hittills gjort och vilket stöd kan din förening få för att starta upp verksamhet?

Biljard 65+
Få tips från föreningar som har startat upp verksamhet för Biljard 65+ samt lär dig mer om vilket stöd din förening kan få för att starta upp eller utveckla verksamhet.

Hur kan föreningen utveckla sin verksamhet för vuxna utövare?
Den stora mängden av våra medlemmar är vuxna utövare som inte primärt spelar biljard för att delta i den nationella tävlingsverksamheten. Hur kan verksamheten utvecklas för den här målgruppen?

Frågor?
Kontakta oss på info@biljardforbundet.se

Vi ses i Uppsala!

Allmän information

Förbundsstämman är förbundets högsta beslutande organ och genomförs vartannat år (jämna år) senast i april.

Förbundsstyrelsen ska senast tre månader före stämman skicka ut en kallelse till föreningarna med tid och plats.

På förbundsstämman har samtliga medlemsföreningar rösträtt, vilket innebär att föreningarna är de som beslutar om hur verksamheten inom SBF ska bedrivas. Inför förbundsstämman får medlemsföreningarna lägga fram sina förslag (motioner) och likaså kan styrelsen lägga fram förslag (propositioner) som de önskar att stämman tar ställning till.

Motioner ska vara inskickade senast den 15 januari det år det är förbundsstämma. Motioner skickas till info@biljardforbundet.se eller Svenska Biljardförbundet, Box 11016, 100 61 Stockholm.
För att underlätta att skriva motioner har vi tagit fram en mall
Mall motion Pdf, 92.9 kB. (pdf)
Mall motion Word, 23.2 kB. (word)

Publicerad: 2022-09-30