Uppdatera styrelsens och föreningens kontaktuppgifter

Uppdatera styrelsen

Logga in Länk till annan webbplats. föreningens IdrottOnline-sida.
Klicka på ”Administration” i toppmenyn.
Klicka på ”Redigera” under ”Roller i föreningen” (du behöver vara huvudadminitratör eller klubbadministratör för att göra detta)

Bild redigera roller i föreningen

För att ta bort befintlig person från en roll, klicka på krysset bredvid namnet.
För att lägga till en ny person klicka i rutan och sök fram personen. Klicka på namnet. Klicka sedan på ”Spara”.

Bild Ändra roller

Detta är en snabbfunktion som förutsätter att personerna är inlagda som medlemmar i föreningens medlemsregister. Lägg in personer i medlemsregistret >>

Föreningsinfo

Information från SBF eller RF skickas vanligen till föreningarna via mejl. Om föreningen har en inaktuell mejladress inlagd i IdrottOnline riskerar ni att gå miste om viktig information.

Tips! Skapa en egen mejladress till föreningen istället för att använda en privatpersons privata- eller jobbadress, det gör det lättare för föreningen att följa kommunikation över tid och kontaktmejl behöver inte uppdateras lika ofta.

Uppdatera föreningens uppgifter

Logga in föreningens IdrottOnline-sida.
Klicka på ”Administration” i toppmenyn.
Klicka på ”Föreningsinfo” i menyn till vänster.
Ett popup-fönster visas nu där du kan se och ändra befintlig information.
Under "Kontaktinformation Förening" kan du redigera föreningens kontaktinformation.

Bild Ändra föreningsinfo

Publicerad: 2022-09-22