Skolsamverkan

Under 2024 driver vi ett pilotprojekt i område norr där vi besöker skolor och fritidsgårdar med biljardbord. Vårt utvalda område sträcker sig från Sundsvall till Piteå samt inlandet.

Vill du veta mer? Ta kontakt med Tobias, tobias.andersson@biljardforbundet.se

Hemsidan spelabiljard.nu

Inom ramen för Rörelsesatsning i skolan har vi tagit fram hemsidan spelabiljard.nu. På hemsidan hittar du tips och råd om hur du spelar biljard. Du kan läsa om utrustningen, hur du siktar, skruvar och mycket annat. Det finns också regler, övningar, en ordlista och annan information.

Sidan är främst till för de som är nybörjare och vill veta mer om biljard. Sidan är också framtagen som ett stöd för pedagoger, personal i skolan och fritidsledare.

Sidan är framtagen inom ramen för Rörelsesatsning i skolan men den kan användas av alla som är intresserade av att lära sig mer om biljard.

Under 2023 RF SISU distrikten fick mindre biljardbord att använda vid aktiviteter och i de distrikt som har möjlighet låna ut dessa till skolor.

Om rörelsesatsning i skolan

Rörelsesatsning i skolan är ett regeringsuppdrag som syftar till att förbättra folkhälsan, välbefinnandet och skolresultaten. Det gör vi bäst genom att bygga broar mellan skolan, barnen och föreningslivet. SBF har fått medel av Riksidrottsförbundet för att vara en del av projektet. Läs mer på RFs hemsida Länk till annan webbplats.

Publicerad: 2022-12-10

Senast uppdaterad: 2024-03-22